2009 Detroit fuarında tanıtılan otomobil herkesin beğenisini kazanmayı başarmıştı. Hybrid denilince ilk akla gelen arabalardan biri olması özellikle Türkiye'de tutulmasının baş faktörüdür.
Hem benzinle hem de elektrikle çalışabilen otomobilin, Japonya Yol, Alt Yapı, Ulaşım ve Turizm bakanlığının öncülüğünde gerçekleştirilen 10-15 testin sonucunda alanında dünyanın en yüksek yakıt verimliliğine sahip hacimli üretim aracı seçildiği belirtilen 3. Jenerasyon Toyota Prius, Japonya Alt Yapı, Ulaşımve Turizm bakanlığında 10-15 teste tabii tutulmuş.
Yakıt verimliliği 38.0km/1 (CO2 emisyonu 61g/Km) olarak açıklanan aracın bu değerlerle 2010'da devreye girecek ulasalar standartların da %25 altında olduğu belirtiliyor. Öte yandan yine Japon bakanlığı tarafından gerçekleştirilen JC08 testine göre Japonya için hazırlana 3. jenerasyon Toyota Prius'un yakın verimliliği 32.6Km/1 (CO2 emisyonu: 71g/km) seviyesini de karşılıyor yani 2015 yılı için planlanan ulusal yakıt düzenlemesine de şimdiden ayak uydurmayı başarıyor.
Hem benzinle hem de elektrikle çalışabilen otomobilin, Japonya Yol, Alt Yapı, Ulaşım ve Turizm bakanlığının öncülüğünde gerçekleştirilen 10-15 testin sonucunda alanında dünyanın en yüksek yakıt verimliliğine sahip hacimli üretim aracı seçildiği belirtilen 3. Jenerasyon Toyota Prius, Japonya Alt Yapı, Ulaşımve Turizm bakanlığında 10-15 teste tabii tutulmuş.
Yakıt verimliliği 38.0km/1 (CO2 emisyonu 61g/Km) olarak açıklanan aracın bu değerlerle 2010'da devreye girecek ulasalar standartların da %25 altında olduğu belirtiliyor. Öte yandan yine Japon bakanlığı tarafından gerçekleştirilen JC08 testine göre Japonya için hazırlana 3. jenerasyon Toyota Prius'un yakın verimliliği 32.6Km/1 (CO2 emisyonu: 71g/km) seviyesini de karşılıyor yani 2015 yılı için planlanan ulusal yakıt düzenlemesine de şimdiden ayak uydurmayı başarıyor.
0 komentar:
Post a Comment